Co k nadpisu? "NaCl nad zlato" aneb "Solné krystaly"
Vyučovací předmět CHEMIE je atraktivní pro naše žáky v 8. a 9. ročníku tím, že jednou z jejich vyučovacích forem, zásadní formou, je tzv. jednoduchý pokus – zkoumání – laboratorní pozorování.
Např. problematiku chemických látek – chemických prvků – chemických sloučenin – chemických reakcí – vlastností chemických látek ad. – je potřeba žákům vysvětlit názorně, nejlépe tedy pokusem. Jak se tematický okruh nazývá, tedy Pozorování, pokus a bezpečnost práce, tak se žáky v době odpoledního čtvrtečního vyučování činíme. ˇˇŽáci 8. r. založili pokus s názvem "Krystalizace soli" – ten se velmi povedl.
Vyučující Mgr. A. Kleslová dokáže objasnit žákům konkrétním a především motivujícím způsobem význam chemie pro život a díky tomu tak slovní označení "všudypřítomná chemie" nabývá pro naše žáky svého významu.
Děkuji vyučující chemie za přístup k výuce tohoto – pro naše žáky náročnějšího – vyučovacího předmětu.
V. Wolf Kvitová (text), A. Kleslová, vyučující CH (foto)