GRAFOMOTORIKA - důležitá oblast motoricého učení

Procvičování prstů před každým psaním s pomocí rytmizovaných říkadel a dětských písniček je každodenní součástí rozvíjení grafomotorikých schopností, které jsou nezbytnou součástí nácviku psaní v 1. třídě.
Kresebné a grafické cviky provádí žáci nejen v lavici, ale také ve stoje na tabuli nebo i na koberci. Hra je přirozenou součástí učení našich žáků, je třeba ji vhodně, cíleně a smysluplně využít. KDO SI HRAJE, NEZLOBÍ.
Dodržování zásad správného nácviku psaní nejsou samožřejmostí, naši žáci potřebují stálou kontrolu, názornou ukázku, občas také dopomoc fyzickou a zrakovou - správn= držení psacího náčiní, tzv. správný úchop, správné sezení, vhodný psací nástroj, směr horního hortu při kresbné či psací činnosti, zásady výuky psaní leváků, které jsou stejné jako u praváků, jen souměrně opačně.
Motivační deklamace říkanek je při psaní důležitá, rozvíjí smyslové vnímání, paměť, posiluje pozornost. Pročpak?
Protože CO nás baví, TO nás zajímá, CO nás zajímá, TOMU chceme porozumět, ČEMU porozumíme, TO má smysl, CO má smyl, JE naší součástí, CO je naší součástí, TO si pamatujeme :) V. Wolf Kvitová, vyučující 1. r.