Zájezd do Anglie

22.05.2017 07:30

Minulý týden měli naši žáci možnost zúčastnit se zájezdu do Anglie.

Ještě před příjezdem do Anglie jsme navštívili Atomium v Bruselu a úžasné městečko Bruggy, kde jsme si koupili pravé belgické pralinky a svezli se na lodičkách po celém městečku. Na závěr plavby nám průvodce dokonce zahrál naši českou hymnu.
První den v Anglii jsme strávili v Cantenbury. Podívali jsme se na katedrálu, prošli jsme si staré, ale zachovalé městečko a pak jsme měli krátký rozchod - většina z nás tento rozchod strávila nákupem v Primarku. :-)

Další zastávkou byla studia Warren Bros, ve kterých se natáčejí britské filmy, ale zejména Harry Potter! Měli jsme možnost projít si ateliér, podívat se do maskéren, do studia zvláštních efektů a viděli jsme mnoho kulis. Některá děvčata ještě před vstupem do studia plakala nadšením!

Večer jsme se přemístili na parkoviště v Brightonu/Littlehamptonu, kde na nás už čekaly hostitelské rodiny. Všichni jsme byli mírně nervozní, někteří z nás až tak, že dokonce chtěli spát v autobuse! :-)
Další den ráno jsme se sešli před autobusem. Mám ráda situaci, kdy se ráno po první noci v rodinách děti sejdou před autobusem a sdělují si své zážitky!

Poté jsme se vydali do Brightonu a okolí. Nejprve jsme navštívili křídové útesy na Beachy Head s úžasným výhledem na Severní moře, pak jsme si prohlédli hrad Arundel a potulovali se v jeho nádherných zahradách. V Brightonu jsme se vydali do největšího Sea Life Center, kde jsme viděli smějícího se rejnoka a hodně dalších ryb včetně žraloků. Den jsme zakončili jízdou na kolotočích a jiných atrakcích na Brighton Pier. Byl to jeden z nejhezčích dnů, co se týká počasí.

Čtvrteční den začal tím, že jsme se autobusem dopravili do Londýna, tam metrem na Baker Street, kde jsme navštívili muzeum voskových figurín Madame Tussaud´s. Viděli jsme spoustu známých herců, zpěváků a dalších umělců, sportovců, postav z historie i ze současnosti. Poté jsme se "double deckerem" dopravili na Trafalgarské náměstí plné umělců, zpěváků a krásných soch.

Po Trafalgaru následoval Buckingham Palace, kde jsme viděli krásné zahrady, nepohybující se stráže a  okna královny. Od Buckinghamu jsme se krátkou vycházkou vydali k Houses of  Parliament, slyšeli jsme, jak v 17 hodin zvoní Big Ben, poté jsme si vystáli dlouhou frontu na London Eye. Když jsme nastoupili do kabiny a vyjeli o kousek výš, mohli jsme vidět celý krásný Londýn a jeho památky. Bylo to úžasné! Jedna jízda trvala 30 minut. Po výstupu už na nás čekala loď, kterou jsme pluli pod mnoha londýnskými mosty, např. pod Tower Bridge. Ten jsme si asi milionkrát vyfotili v zapadajícím slunci, než nám zmizel z očí.

Nákupem v Tescu jsme se zásobili na dlouhou cestu autobusem, utratili jsme poslední libry za sladké dárky, rozloučili se s Londýnem a vydali se domů. Přijeli jsme unavení, nevyspalí, ale šťastní a spokojení. Celý týden ještě žijeme ze zážitků z cesty, o které se dělíme se spolužáky a vyučujícími.

A jak celý zahraniční pobyt hodnotíme?

• -"V Anglii se mi nejvíce líbila pláž a zábavní molo. Bylo to naprosto dokonalé. Madame Tussaud´s byla super, ale molo ještě lepší!"   Gabka
  •  "Nejvíc se mi líbilo být v jiných rodinách. Bylo zajímavé pokoušet se dorozumět a ráda bych tam jela znovu."  Natka
  •  "Nejvíce mě dostalo, když jsem si sedl na sochu na Trafalgarském náměstí a nasával tamní atmosféru."  Honza
  •  "K večeři jsme měli zvláštní kombinace jídel, např. hot dog a fazole. Naše rodina měla u domu lišku. Ve Warren Bros studiu jsem se rozbrečela štěstím!"  Lucka
  •  "Nejvíc se mi líbila rodina, protože byli hodní."  David
  •  "V Anglii bylo super. Nejvíce se mi líbilo muzeum Madame Tussaud´s. Klidně bych jela znovu."   Terka
  •  "Největším zážitkem byla naše černošská hostitelská rodina. Splnilo se mi přání. Bylo to úžasné!"  Ondra
  •  "Viděla jsem Harryho Pottera! Byla jsem úplně dojatá. Filmy o Harrym Potterovi jsou mé nejoblíbenější. Vidět, kde se natáčely, byl můj největší sen  a ten sen se mi splnil."  Aduš
  •  "Nejkrásnější byl pobyt v Brightonu, ať už na "dechberoucích" atrakcích, nebo na pláži, kde jsme sbírali mušle, kolem nás létali racci... úžasné!     Maty
  •  "Líbila se mi projížďka lodí, procházka kolem křídových útesů, zahrady kolem Arundelu, ubytování v typické anglické "pub", náš hostitel podporující svůj fotbalový tým, naučil jsem se tři nová anglická slova!"    Petr
  •  "Jsem moc ráda, že jsem všechny děti přivezla rodičům zpět živé a zdravé..."   Alena

Děkujeme firmě Bravantické lahůdky a panu Močochovi za štědrý sponzorský dar (bagety, housky, koláče...), který nám velmi chutnal.

Mgr. Alena Kubánková a žáci 5.A, 8.A. 9.A a 9.B, kteří se zúčastnili zájezdu.